Sieci współpracy i samokształcenia

Sieci współpracy organizowane przez PODN w Mławie

Regulamin sieci współpracy i samokształcenia

Zgłoszenie uczestnictwa w poszczególnych sieciach współpracy i samokształcenia należy przesłać na adres e-mail: sieci_podnmlawa@wp.pl

W treści wiadomości należy podać imię i nazwisko , nazwę i adres szkoły/placówki oraz aktualny adres prywatny e-mail, na który zostaną wysłane informacje dotyczące logowania oraz informacje związane z działaniem sieci.

W ofercie szkoleniowej naszego Ośrodka przedstawiamy nowatorskie formy kursów oraz sieci współpracy, w ramach których nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek edukacyjnych mają możliwość odbywania szkoleń oraz pozyskiwania materiałów szkoleniowych za pośrednictwem Internetu. Udział w powyżej wspomnianych formach doskonalenia jest potwierdzany zaświadczeniem, podobnie jak w przypadku form stacjonarnych.

W celu pozyskania szczegółowych informacji na temat sieci współpracy zapraszamy do sekretariatu Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Mławie. Zapisani uczestnicy wezmą udział w jednym spotkaniu organizacyjnym, na którym zostaną omówione zasady i harmonogram udziału w danej formie doskonalenia. Dalsza praca odbywać się będzie poprzez Internet, na platformie zdalnego nauczania Moodle.

Działania w ramach sieci współpracy:

  • Zgłoszenie osobiste, telefoniczne do PODN w Mławie, albo na adres e-mail: sieci_podnmlawa@wp.pl
  • Systematyczny udział w sieci poprzez:
  • dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami ( publikacja własnych materiałów),
  • tworzenie nowych rozwiązań.
  • Podsumowanie i omówienie pracy sieci. 

Sieci współpracy i samokształcenia funkcjonujące w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Mławie

Rok szkolny 2021/2022:

  1. Internetowe forum nauczycieli języków obcych.
  2. Chemia żywności a zdrowe jedzenie.
  3. Podstawy edukacji i kształtowania świadomości w duchu zrównoważonego rozwoju.
  4. Jak pobudzać kreatywność uczniów? Wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka.
  5. Emocje u dzieci. Jak je rozpoznać i jak na nie reagować?
  6. Kompetentny dyrektor liderem rozwoju szkoły.
  7. Genially – twórcze i kreatywne narzędzie.
  8. Pandemia COVID – 19 a funkcjonowanie psychospołeczne uczniów.

Rok szkolny 2020/2021:

  1. Ocenianie kształtujące,
  2. Innowacyjne metody stymulujące rozwój społeczny współpracy i komunikacji,
  3. Planowanie pracy dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej nauczyciela na I etapie kształcenia,
  4. Forum nauczycieli innowatorów – nauczycielu eksperymentuj,
  5. Wykorzystywanie eksperymentów i metod aktywizujących w skutecznym nauczaniu fizyki i chemii,
  6. Jestem nauczycielem XXI wieku.

Rok szkolny 2019/2020:

  1. Na czym polega mistrzostwo w zawodzie nauczyciela?
  2. Uczyć czytać, ale jak?
  3. Jak wspierać ucznia w uczeniu się przedmiotów przyrodniczych?
  4. Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
  5. Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń.
  6. Aktywny wychowawca.
  7. Rozwijanie kreatywności i kompetencji cyfrowych uczniów w realizacji podstawy programowej z chemii i fizyki.
  8. Innowacje pedagogiczne w edukacji.

Rok szkolny 2018/2019

  1. Jak wspierać ucznia w uczeniu się przedmiotów przyrodniczych?
  2. Zasady pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  3. Zadania dyrektora w zakresie zarządzania szkołą/placówką.
  4. Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
  5. Zabawy kreatywne, zajęcia relaksacyjne i odprężające w przedszkolu oraz  w klasach I – III szkoły podstawowej.
  6. Ćwiczenia z zakresu gimnastyki mózgu Paula Dennisona.
  7. Aktywny wychowawca.
  8. Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń.
  9. Zabawy kreatywne, zajęcia relaksacyjne  i odprężające w przedszkolu oraz w klasach I – III szkoły podstawowej.
  10. Ćwiczenia z zakresu gimnastyki  mózgu Paula Dennisona.

Rok szkolny 2017/2018

  1. Rozwijanie kompetencji wychowawczych.
  2. Praca z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  3. Zadania dyrektora w zakresie zarządzania szkołą/placówką – zakończone.
  4. Językowa „Wieża Babel” – innowacyjne metody i formy pracy na zajęciach językowych – zakończone.
  5. Od logicznego myślenia do programowania – nowa podstawa nauczania informatyki.
  6. Aktywna tablica – międzyszkolna sieć współpracy.

Rok szkolny 2016/2017

  1. Rozwijanie kompetencji wychowawczych.
  2. Praca z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  3. Zadania dyrektora w zakresie zarządzania szkołą/placówką.
  4. Językowa „Wieża Babel” – innowacyjne metody i formy pracy na zajęciach językowych.Od logicznego myślenia do programowania – nowa podstawa nauczania informatyki

Rok szkolny 2015/2016

  1. Rozwijanie kompetencji wychowawczych.
  2. Praca z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Rok szkolny 2014/2015

  1. Matura 2015 – język polski (działanie sieci zakończone).