Sieci współpracy organizowane przez PODN w Mławie
Regulamin sieci współpracy i samokształcenia
Zgłoszenie uczestnictwa w poszczególnych sieciach współpracy i samokształcenia należy przesłać na adres e-mail: sieci_podnmlawa@wp.pl
W treści wiadomości należy podać imię i nazwisko , nazwę i adres szkoły/placówki oraz aktualny adres prywatny e-mail, na który zostaną wysłane informacje dotyczące logowania oraz informacje związane z działaniem sieci.
W ofercie szkoleniowej naszego Ośrodka przedstawiamy nowatorskie formy kursów oraz sieci współpracy, w ramach których nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek edukacyjnych mają możliwość odbywania szkoleń oraz pozyskiwania materiałów szkoleniowych za pośrednictwem Internetu. Udział w powyżej wspomnianych formach doskonalenia jest potwierdzany zaświadczeniem, podobnie jak w przypadku form stacjonarnych.
W celu pozyskania szczegółowych informacji na temat sieci współpracy zapraszamy do sekretariatu Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Mławie. Zapisani uczestnicy wezmą udział w jednym spotkaniu organizacyjnym, na którym zostaną omówione zasady i harmonogram udziału w danej formie doskonalenia. Dalsza praca odbywać się będzie poprzez Internet, na platformie zdalnego nauczania Moodle.
Działania w ramach sieci współpracy:
- Zgłoszenie osobiste, telefoniczne do PODN w Mławie, albo na adres e-mail: sieci_podnmlawa@wp.pl
- Systematyczny udział w sieci poprzez:
- dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami ( publikacja własnych materiałów),
- tworzenie nowych rozwiązań.
- Podsumowanie i omówienie pracy sieci.
Sieci współpracy i samokształcenia funkcjonujące w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Mławie
Rok szkolny 2022/2023:
- Sztuka koncentracji – czyli jak zachęcić do udziału w lekcji?
- Emocje u dzieci. Jak je rozpoznawać i jak na nie reagować? Moduł III i IV.
- Jak sobie radzić z niezdyscyplinowanymi uczniami? Jak stać się autorytetem?
Rok szkolny 2021/2022:
- Internetowe forum nauczycieli języków obcych.
- Chemia żywności a zdrowe jedzenie.
- Podstawy edukacji i kształtowania świadomości w duchu zrównoważonego rozwoju.
- Jak pobudzać kreatywność uczniów? Wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka.
- Emocje u dzieci. Jak je rozpoznać i jak na nie reagować?
- Kompetentny dyrektor liderem rozwoju szkoły.
- Genially – twórcze i kreatywne narzędzie.
- Pandemia COVID – 19 a funkcjonowanie psychospołeczne uczniów.
Rok szkolny 2020/2021:
- Ocenianie kształtujące,
- Innowacyjne metody stymulujące rozwój społeczny współpracy i komunikacji,
- Planowanie pracy dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej nauczyciela na I etapie kształcenia,
- Forum nauczycieli innowatorów – nauczycielu eksperymentuj,
- Wykorzystywanie eksperymentów i metod aktywizujących w skutecznym nauczaniu fizyki i chemii,
- Jestem nauczycielem XXI wieku.
Rok szkolny 2019/2020:
- Na czym polega mistrzostwo w zawodzie nauczyciela?
- Uczyć czytać, ale jak?
- Jak wspierać ucznia w uczeniu się przedmiotów przyrodniczych?
- Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
- Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń.
- Aktywny wychowawca.
- Rozwijanie kreatywności i kompetencji cyfrowych uczniów w realizacji podstawy programowej z chemii i fizyki.
- Innowacje pedagogiczne w edukacji.
Rok szkolny 2018/2019
- Jak wspierać ucznia w uczeniu się przedmiotów przyrodniczych?
- Zasady pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zadania dyrektora w zakresie zarządzania szkołą/placówką.
- Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
- Zabawy kreatywne, zajęcia relaksacyjne i odprężające w przedszkolu oraz w klasach I – III szkoły podstawowej.
- Ćwiczenia z zakresu gimnastyki mózgu Paula Dennisona.
- Aktywny wychowawca.
- Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń.
- Zabawy kreatywne, zajęcia relaksacyjne i odprężające w przedszkolu oraz w klasach I – III szkoły podstawowej.
- Ćwiczenia z zakresu gimnastyki mózgu Paula Dennisona.
Rok szkolny 2017/2018
- Rozwijanie kompetencji wychowawczych.
- Praca z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zadania dyrektora w zakresie zarządzania szkołą/placówką – zakończone.
- Językowa „Wieża Babel” – innowacyjne metody i formy pracy na zajęciach językowych – zakończone.
- Od logicznego myślenia do programowania – nowa podstawa nauczania informatyki.
- Aktywna tablica – międzyszkolna sieć współpracy.
Rok szkolny 2016/2017
- Rozwijanie kompetencji wychowawczych.
- Praca z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zadania dyrektora w zakresie zarządzania szkołą/placówką.
- Językowa „Wieża Babel” – innowacyjne metody i formy pracy na zajęciach językowych.Od logicznego myślenia do programowania – nowa podstawa nauczania informatyki
Rok szkolny 2015/2016
- Rozwijanie kompetencji wychowawczych.
- Praca z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Rok szkolny 2014/2015
- Matura 2015 – język polski (działanie sieci zakończone).