TEMATYKA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH WYNIKAJĄCA Z PROWADZONEJ DIAGNOZY EDUKACYJNEJ
- Konstruowanie i modyfikowanie programów nauczania.
- Nauka programowania wizualnego i tekstowego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej.
- Realizacja zajęć z informatyki w edukacji wczesnoszkolnej.
- Nowoczesny wymiar edukacji informatycznej – programowanie robotów.
- Pomiary za pomocą komputera – uczenie się przez badanie (IBSE).
- Nauka programowania tekstowego w szkole ponadpodstawowej.
- Zastosowanie tablicy multimedialnej.
- Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie, czyli efektywne nauczanie matematyki.
- Uczniowie o różnych uzdolnieniach matematycznych – jak z nimi pracować?
- Gry na lekcjach matematyki i przedmiotów przyrodniczych.
- Formy pracy i organizacji lekcji matematyki w kontekście kompetencji kluczowych.
- Wykorzystanie na lekcjach matematyki i przedmiotów przyrodniczych aplikacji i zasobów dostępnych w chmurze.
- Analiza i interpretacja wyników egzaminów zewnętrznych jako wsparcie jakości pracy szkoły.
- Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach.
- Tworzenie prezentacji multimedialnej w programie MS Power Point.
- Tworzenie interaktywnych aplikacji i gier edukacyjnych.
- Tablica interaktywna na lekcji. Wykorzystanie interaktywnych ćwiczeń na zajęciach dydaktycznych.
- E-świadectwa + arkusze ocen w dzienniku synergia (e-świadectwa wersja profesjonalna).
- Szkoła jako organizacja ucząca się. Szkoła na miarę XXI wieku.
- Vademecum młodego nauczyciela.
- Awans zawodowy nauczyciela w roku 2019.
- Jak uczyć miłości do ojczyzny na lekcjach języka polskiego.
- Formy wypowiedzi polonistycznej na egzaminie ósmoklasisty.
- Innowacje pedagogiczne na lekcjach języka polskiego.
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka polskiego.
- Adaptacje filmowe w nowej podstawie programowej.
- Uczniowie o różnych uzdolnieniach humanistycznych – jak z nimi pracować?
- Dzieje polityczne, a historia społeczno-gospodarcza i historia kultury w zapisach podstawy programowej.
- Istota regionalizmu i nauczania regionalnego.
- Patriotyzm jako wartość w systemie edukacyjnym i wychowawczym.
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw patriotycznych.
- Twórcze wykorzystywanie historiografii na lekcjach historii.
- Walory dydaktyczne historii lokalnej i regionalnej w nauczaniu historii.
- Regionalizm w nauczaniu i popularyzacji historii.
- Planowanie własnego życia i odnalezienie się w realiach gospodarczych. Elementy doradztwa zawodowego na różnych lekcjach.
- Umiejętności matematyczne u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej – praktyczne rozwiązania.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Wsparcie merytoryczno – metodyczne osób realizujących doradztwo zawodowe w szkole podstawowej.
- Planowanie i organizacja pracy nauczyciela przedszkola.
- Zabawy taneczne i ruchowe – dobry klimat w grupie i w klasie.
- Zabawy taneczne i ruchowe – dobry klimat w grupie i w klasie.
- Od inspiracji matematycznych do innowacji. Innowacyjnie w matematyce, czyli jak?
- Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
- Programowanie na dywanie w przedszkolu i w szkole.
- Sprawne ręce – ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój grafomotoryczny dzieci.
- Tańce integracyjne.
- Wykorzystanie teatrzyku kamishibai do propagowania wartości.
- Otwarte zasoby informacyjne.
- Skuteczna promocja biblioteki i czytelnictwa.
- Prawne podstawy działalności bibliotek.
- Metody pracy z młodym czytelnikiem w bibliotece.
- Wpływ czytania na rozwój dziecka.
- Gdzie jest czytelnik? Akcje czytelnicze promujące książkę.
- Portale i serwisy biblioteczne jako ciekawe źródło inspiracji czytelniczych.
- Internet i media społecznościowe w pracy bibliotekarza.