Wspomaganie szkół i placówek oświatowych
Kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych to usługa, która obejmuje szeroki zakres działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły i jej efektów. W ramach tej usługi nasi specjaliści wspierają szkoły i placówki oświatowe w różnych obszarach, takich jak rozwój zawodowy nauczycieli, zarządzanie placówką, czy wdrażanie nowoczesnych metod nauczania. Nasze działania są zawsze dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań każdej szkoły.
Wspomaganie szkół i placówek oświatowych – zakres usług
Nasze usługi wspomagające obejmują m.in.:
- doradztwo metodyczne,
- szkolenia i warsztaty dla nauczycieli,
- pomoc w planowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju szkoły,
- wsparcie w zakresie zarządzania placówką,
- pomoc w przygotowaniu do ewaluacji zewnętrznej.
Wszystkie nasze działania są realizowane z uwzględnieniem specyfiki danej szkoły i jej potrzeb. Naszym celem jest nie tylko poprawa jakości pracy szkoły, ale także rozwój kompetencji nauczycieli i zwiększenie efektywności procesu nauczania.
Korzyści płynące ze wspomagania placówek edukacyjnych
Korzystanie z naszych usług wspomagających przynosi wiele korzyści.
- Poprawia jakość pracy szkoły i efektywność procesu nauczania.
- Pomaga w rozwijaniu kompetencji nauczycieli i kierownictwa szkoły.
- Wspiera szkoły w przygotowaniu do ewaluacji zewnętrznej.
- Pomaga w planowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju szkoły.
- Nasze usługi wspomagające pomagają szkołom w dostosowaniu się do zmieniających się wymogów i oczekiwań społeczności lokalnej i rynku pracy.
Doskonalenie nauczycieli jest dla jakości pracy każdej placówki oświatowej, w tym szkoły i przedszkola, dziedziną niezwykle istotną. Ważnym elementem z punktu widzenia wszystkich zainteresowanych (wychowanków, uczniów, nauczycieli, dyrekcji, rodziców) jest kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli, w tym diagnoza i zaspokojenie potrzeb nauczycieli w obszarze ich rozwoju zawodowego spójnego z potrzebami rozwojowymi placówki. Kompleksowość wspomagania szkół to zaplanowanie i przeprowadzenie procesu doskonalenia wynikającego przede wszystkim z potrzeb nauczycieli, ale i uczniów oraz ich rodziców. Jest to więc działanie oparte na diagnozie, planowaniu działań umożliwiających realizację celów, wdrażaniu zmian, monitorowaniu ich i wypracowaniu efektów.
Do najważniejszych założeń kompleksowego wspomagania szkół/placówek należą:
- prowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami szkoły, obejmujące działaniami cały proces (od diagnozy potrzeb, poprzez realizację zaplanowanych form doskonalenia, aż po pomoc we wdrażaniu zmian do szkolnej praktyki i przygotowanie sprawozdania z podjętych działań);
- pomoc w wykorzystaniu w praktyce szkolnej wiedzy i umiejętności nabytych przez nauczycieli w procesie doskonalenia zawodowego;
- lepsze wykorzystanie potencjału różnych placówek systemu oświaty właściwych dla realizacji działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informacji pedagogicznej i doskonalenia nauczycieli do zapewnienia kompleksowego wsparcia szkół;
- organizowanie współpracy nauczycieli i dyrektorów z różnych szkół na terenie powiatu. Dzięki wspólnie podjętym działaniom zyskacie Państwo nie tylko informację na temat kierunków rozwoju placówki, ale również niezbędne w tym zakresie szkolenia i konsultacje.
Szkoły, które chciałyby otrzymać kompleksowe wsparcie w roku szkolnym 2023/2024, proszone są o zgłoszenie się do Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Mławie do 30 września 2023 r.
TEMATYKA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH WYNIKAJĄCA
Z PROWADZONEJ DIAGNOZY EDUKACYJNEJ PRZEZ
POWIATOWY OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W MŁAWIE
Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczone są rady pedagogiczne na rok szkolny 2023/2024. Zgłosić radę pedagogiczną mogą Państwo poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego (Zgłoś się)
lub telefonicznie 023/654 -32-47
1. Współpraca i dobra komunikacja z rodzicami. (Zgłoś się)
2. Wypowiedzi pisemne w edukacji wczesnoszkolnej. (Zgłoś się)
3. Co zamiast ocen? Ocenianie kształtujące w edukacji
wczesnoszkolnej. (Zgłoś się)
4. Pozytywna psychologia w edukacji. (Zgłoś się)
5. Edukacja matematyczna w klasach I - III. (Zgłoś się)
6. Sztuka motywowania, o tym, co robić, aby dziecko chciało chcieć.
7. Uczeń z zaburzeniami zachowań w klasie. (Zgłoś się)
8. Kompas kariery zawodowej dla każdego. (Zgłoś się)
9. Cel narzędziem pracy w procesie doradczym. (Zgłoś się)
10. SKILLING, UPSKILLING, RESKILLING jako sposoby
funkcjonowania rynku pracy. (Zgłoś się)
11. Statystyka nie tylko na lekcjach matematyki. (Zgłoś się)
12. Rozumowanie indukcyjne a dedukcyjne. (Zgłoś się)
13. Rola oceny w stymulowaniu aktywności poznawczej uczniów.
14. Rozwiązania chmurowe w pracy szkoły. (Zgłoś się)
15. Jak wspierać ucznia w aktywnym uczeniu się? (Zgłoś się)
16. Zapisany w historii. Mikołaj Kopernik - człowiek, który wstrzymał
Słońce. (Zgłoś się)
17. Wątki jagiellońskie w programach wycieczek szkolnych. (Zgłoś się)
18. Jak zostać stoikiem? Odporność emocjonalna i pozytywne
nastawienie nauczycieli. (Zgłoś się)
19. WOPFU – od przepisów prawa do praktycznej realizacji. (Zgłoś się)
20. IPET krok po kroku. (Zgłoś się)
21. ABC pedagoga specjalnego. (Zgłoś się)
22. Organizacja pracy z uczniem ze SPE – dostosowanie wymagań do
możliwości i potrzeb uczniów. (Zgłoś się)
23. Innowacja pedagogiczna – nowatorskie rozwiązanie w pracy z
uczniem ze SPE. (Zgłoś się)
24. Nowoczesne narzędzia wspierające terapię i rozwój ucznia ze SPE.
25. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pigułce. (Zgłoś się)
26. Jak wspierać ucznia z dysleksją? (Zgłoś się)
27. Trening pamięci – czyli jak rozwijać pamięć i koncentrację uwagi?
28. Ewaluacja IPET-u. (Zgłoś się)
29. Aktywny uczeń! Quizy on-line uczą i rozwijają. (Zgłoś się)
30. Kodowanie na humanie. (Zgłoś się)
31. Egzamin i co potem? Analiza wyników egzaminów zewnętrznych –
jak wykorzystać wyniki do ewaluacji własnej pracy i pracy szkoły?
32. „Bułka z masłem, czy trudny orzech do zgryzienia?” skuteczność
nauki ortografii. (Zgłoś się)
33. Innowacyjne wykorzystanie tabletu i smartfona na lekcji.
34. TIK w pracy z uczniami – escape room, quizizz, wordwall, padlet,
genially w edukacji. (Zgłoś się)
35. Nie taka kreatywność straszna… (Zgłoś się)
36. Ocenianie kształtujące w praktyce. (Zgłoś się)
37. Realizacja zajęć WDŻ wsparciem programu wychowawczo –
profilaktycznego. (Zgłoś się)
38. Rodzina jako środowisko integrujące potrzeby dziecka. (Zgłoś się)
39. Poczucie własnej wartości, czyli słów kilka o sposobach
wzmacniania samooceny uczniów. (Zgłoś się)
40. Rodzice partnerami szkoły-jak prowadzić wywiadówkę? (Zgłoś się)
41. Rola wychowawcza rodziny – diagnoza potrzeb rozwojowych –
korelacja działań z programem wychowawczo-profilaktycznym.
42. Nauczyciel-uczeń w relacji. (Zgłoś się)
43. Kompetencje zawodowe nauczyciela i wychowawcy - o
nowoczesnym modelu wychowania. (Zgłoś się)
44. Wzmacnianie poczucia wartości u dziecka. (Zgłoś się)
45. Projektowanie pracy wychowawczej z uczniami o zachowaniach
trudnych wychowawczo. (Zgłoś się)
46. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole-współpraca szkoły,
rodziców i instytucji w zakresie wspomagania rozwoju dzieci
i wsparcia rodziny. (Zgłoś się)
47. Uczeń z zaburzeniami odżywiania w szkole. (Zgłoś się)
48. Rozwój emocjonalno-społeczny nastolatków. (Zgłoś się)
49. Możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w pracy
nauczyciela. (Zgłoś się)
50. Jak skutecznie motywować uczniów do mówienia w języku
obcym? (Zgłoś się)
51. Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty w 2023 r - wnioski
i rekomendacje do pracy z uczniami klasy 8. (Zgłoś się)
52. CANVA – początki pracy z programem. (Zgłoś się)
53. Sztuczna inteligencja – nowe horyzonty nauczania. (Zgłoś się)